Dowiedz się, jak zbudować tabelę do przeprowadzenia analiz

Dowiedz się, jak zbudować tabelę do przeprowadzenia analiz

Dowiedz się, jak zbudować tabelę do przeprowadzenia analiz

Poznaj wskazówki eksperta, jak przygotować czytelną tabelę do przeprowadzenia wstępnej oceny kondycji firmy.

Sposób przeprowadzenia analizy zaprezentujemy na przykładzie zestawienia wielkości zleceń (lub sprzedaży) w przykładowej firmie. Porównany zostanie okres od września 2016 r. do kwietnia 2017 roku z analogicznym okresem przełomu lat 2015/2016.

Z obliczonych wielkości będziesz w stanie błyskawicznie wywnioskować, jak zmienia się popyt na produkty lub usługi i czy należy odpowiednio interweniować. Ponadto, dzięki takiej prostej analizie będzie można zaplanować dalsze działania.

Na potrzeby analizy przyjrzymy się następującym aspektom naszej działalności:

  • liczba zapytań ofertowych,
  • liczba zamówień/zleceń,
  • liczba zleceń względem zapytań,
  • wartość wszystkich zamówień,
  • średnia wartość zamówienia,
  • obrót,
  • zysk.

Te elementy rozpatrzone zostaną dla okresów wrzesień – kwiecień z przełomów lat 2015/2016 i 2016/2017. W tabeli zamieścimy dane dla wymienionych aspektów działalności w obu analizowanych okresach i obliczymy różnicę pomiędzy nimi. Z otrzymanych wyników będziemy mogli wyciągnąć proste wnioski dotyczące trendu zachodzących zmian.

Rysunek 1. przedstawia przykładową tabelę przygotowaną do wpisania danych i przeprowadzenia analizy. Aby zestawienie było bardziej przejrzyste, nadajemy tabeli szare tło z wyjątkiem tych komórek, do których będziemy wpisywali dane. Ponadto wstawiamy obramowanie komórek dla poszczególnych bloków danych, wyodrębniając tym samym wizualnie każdy rozpatrywany aspekt analizy.

Rysunek 1. Tabela przygotowana do wpisania danych
 

Warto zapamiętać:

  • Tabela powinna być przygotowana w sposób czytelny i przejrzysty.
  • Pola, które będą uzupełniane automatycznie warto zaznaczyć innym kolorem od pól w które należy wpisać dane.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak utworzyć formularz pomocny przy wypełnianiu zestawienia z fakturami już dziś rozpocznij e-kurs: Automatyzacja pracy z użyciem makr – jak pisać własne makra, by zautomatyzować pracę z dokumentami Excela » Zdobędziesz nowe umiejętności zawodowe, które sprawią, że szybciej wykonasz swoje zadania w pracy.

Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz
wiper-pixel