Jak ująć koszty bilansowe w ewidencji?

Dodano: 14/03/2016Maciej Soprych
Pytanie:

Firma na koniec roku ma niezapłacone składki ZUS, a wynagrodzenia z umów cywilnoprawnych za grudzień 2015 r. będą wypłacone w styczniu 2016 r. Koszty ZUS i płac zostały zaksięgowane w 2015 r. i są kosztem bilansowym, uwzględnionym w rachunku zysków i strat, natomiast nie są kosztem podatkowym. Będą nim w roku 2016. Jak ująć je w ewidencji, żeby w 2016 roku nie zwiększały kosztów bilansowych tylko podatkowe? Czy założyć w tym celu konto pozabilansowe i jak na nim zaksięgować te koszty?

Już za chwilę możesz mieć dostęp do tego materiału

Zyskasz go na zawsze!

Aby uzyskać dostęp załóż BEZPŁATNE konto.

Zyskasz na zawsze:

  • Dostęp do wszystkich DARMOWYCH materiałów
  • Możliwość zapamiętania swoich materiałów w sekcji "Moja strefa"
  • Zaproszenia na Warsztaty na żywo
  • Powiadomienia o najnowszych materiałach szkoleniowych
Załóż bezpłatne konto

Masz już dostęp?

Pakiety

Księgowania wg znowelizowanych regulacji UoR, MSSF/MSR oraz podatkowych

  • Przekonaj się, jak prawidłowo ustalić wynik finansowy.

  • Upewnij się, jak bezbłędnie ujmować rozrachunki.

  • Ujęcie rzeczowych aktywów trwałych w praktyce.

Sprawdź zawartość pakietu »

Amortyzacja podatkowa - praktyczne wyjaśnienia oraz odpowiedzi na pytania

Z pakietu dowiesz się:

  • Jakie są metody amortyzacji i które z nich opłaca się wybrać.
  • Czy można zmienić stawki amortyzacyjne.
  • Kiedy można skorzystać z jednorazowego odpisu amortyzacyjnego i kto ma takie prawo.
  • Jakie składniki majątku nie podlegają amortyzacji.

Zyskaj dostęp do pakietu »

wiper-pixel