Po zmianach gmina wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi będzie składała jedną deklarację VAT, na podstawie której nastąpi wspólne rozliczanie podatku.
Obowiązkowa centralizacja w zakresie VAT nastąpi od 1 stycznia 2017 roku, ale od 1 października 2016 r. gminy wraz ze swoimi jednostkami mogą już przechodzić na nowy model rozliczeń podatku od towarów i usług. To rewolucyjna zmiana dla sektora publicznego, dlatego warto jak najwcześniej się do niej przygotować. Samir Kayyali - znakomity ekspert podatkowy stworzył prezentację, która zawiera opis nowych obowiązków, które Cię czekają.
Po zmianach gmina wraz ze swoimi jednostkami budżetowymi będzie składała jedną deklarację VAT, na podstawie której nastąpi wspólne rozliczanie podatku.
Z prezentacji szkoleniowej dowiesz się:
UWAGA: o terminie, od którego jednostka będzie rozliczać VAT trzeba powiadomić właściwego dla siebie naczelnika urzędu skarbowego. Takiego obowiązku należy dopełnić przed dniem centralizacji, składając stosowną informację.
WAŻNE DATY:
1 października 2016 r. - gminy wraz ze swoimi jednostkami będą mogły przechodzić na nowy model rozliczeń VAT.
1 stycznia 2017 r. - obowiązkowa centralizacja rozliczeń VAT.